छठ पर्व सुरु, दुल्ही झै सिँगारिँदै पोखरी र तलाउ
जनकपुरधाम- मिथिलाञ्चलको लोकपर्व मानिएकाे छठ पर्व आजदेखि विधिवत् रूपमा सुरु भएको छ । अन्नकुट तथा गोधन पर्व सम्पन्न भएको एक दिनपछि छठ पर्व विधिवत् रूपमा सुरु हुन्छ । आज पहिलो दिन नहाय खाय सम्पन्न भएको हो ।
यस दिन व्रतालुहरूले नदी, तलाउ तथा पोखरीहरूमा नुहाई धुवाई गरी चोखो भएर अरबा चामलसहित शुद्ध परिकार खाएर चार दिनसम्म मनाइने छठ पर्वको संकल्प लिने गर्छन् । स्नान गरी शुद्ध भएका व्रतालुहरूले 'अब जथाभावी खाँदिन र तन-मनले आस्था र निष्ठाका साथ विधि विधानसहित व्रत गर्ने' प्रणसहित संकल्प लिने गर्छ ।
छठको दोस्रो दिनलाई खरना भनिन्छ । खरनाको दिन नुहाएर चोखो भई साँझपख व्रतालुहरूले सक्खरको खीर, रोटी, दूधलगायतका परिकार कुलदेवतालाई नैवेद्य दिइने गरिन्छ । यस दिन व्रतालुहरू साँझपख एक छाक मात्र नैवेद्यमा चढाइएका प्रसाद सामग्री भोजनको रूपमा ग्रहण गर्ने गर्दछन् । छठको दिन अर्थात् अघिल्लो दिनमा दिनभरि पानी समेत नपिई निराहार व्रत बस्नुको पूर्वाभ्यासको रूपमा लिइन्छ । कार्तिक शुक्ल षष्ठी अर्थात् तेस्रो दिनलाई छठको मुख्य दिन मानिन्छ । छठमा सूर्यको पूजा अर्थात अस्ताउँदो सूर्यलाई अर्घ्य दिने भएकाले व्रतालुहरू पानीसमेत नपिई निराहार बस्ने गर्छन् ।
यस दिन साँझपख नजिकैको पोखरी, तलाउ, इनार, कुवा जस्ता जलाशयमा उभिएर अस्ताउँदो सूर्यलाई पूजा गरेर प्रसाद सामग्रीलाई अर्घ्य दिने गरिन्छ । कात्तिक शुक्ल सप्तमी अर्थात् छठको अन्तिम दिन उदाउँदो सूर्यलाई पूजापाठसहित अर्घ्यदान पूजाआजा गरिन्छ । उदाउँदो सूर्यको न्यानो किरणसँगै व्रतालुहरूले अञ्जुलीमा पानी भरी जल चढाउँछन् । छठमा पवित्रतालाई अति महत्वपूर्ण मानिन्छ ।
मिथिलाञ्चलसहित तराई मधेशबाट सुरु भएको यो पर्व अहिले संघीय राजधानी काठमाडौँलगायत पहाड र हिमालमा समेत मनाउन थालिएको छ । कुम्हालेले बनाएको माटोको भाँडो, डोम समुदायले बनाएको नाङ्लो, ढकिया, मालीले दिने फूल, किसानले उत्पादन गर्ने अन्नबाट यो पर्व मनाइन्छ । यो नै एउटा यस्तो पर्व हो जसमा सबै समुदायको प्रत्यक्ष संलग्नता हुन्छ र कृषि उपजलाई ग्राह्यता दिइन्छ । यस पर्वलाई समावेशिताको प्रमुख कारकको रूपमा समेत लिन सकिन्छ । यसमा कोही धनी, गरिब, उचनीच वर्ग देखिँदैन । क्षमताअनुसार प्रसाद चढाउने र सबै वर्ग एकै ठाउँमा बसेर पर्व मनाउने गर्छन् ।
छठ पर्वको अर्घ्यमा अदुवा, बेसार, गहुँ पिठोको ठकुवा, चामल पिठोको भुसुवा, उखु, सुथनी, फलफूल, मिठाई, बैगन, मुलासहित तरकारी प्रसादको रूपमा चढाइन्छ । यस पर्वको महत्व भनेकाे प्रसादका लागि तयार पारिने सामग्री नवनिर्मित माटोको चुल्होमा माटोको भाँडोमा वा शुद्ध भाँडोमा तयार पारिन्छ । यति मात्र नभई डुम जातिले बनाएको बाँसको नाङ्लो, सुप्ती, कोनिया, ढकिया र माटोका ढकनी, सरबा र कुरबार लगायतका भाँडा बर्तन प्रयोग गरिन्छ ।
पोखरीहरू नवदुल्ही झै सिँगारिँदै
यता छठ पर्वको अर्घ्यदानका लागि जनकपुरधामस्थित पवित्र सरोबर गंगा सागर, धनुषसागर, अंगराज सर, दशरथ तलाउलगायतका दुई दर्जनभन्दा बढी पोखरीहरूको घाट छठ पर्व मनाउन सजाउने कार्य तीव्र रूपमा भइरहेको छ । प्रत्येक वर्ष झै यस वर्ष पनि जनकपुरधामस्थित पोखरी तलाउहरू सरसफाइ गरी कपडा पण्डालसहित झिलिमिली विद्युतीकरण गरी नवदुल्ही झै सिँगारिँदै छ ।
छठ पर्वमा सबैभन्दा बढी आकर्षणको रूप देखिने जनकपुरको गंगासागर घाटको तयारी अन्तिम चरणमा पुगेको घाट पूजा समितिले जानकारी दिएको छ । गंगा सागर छठ पूजा मूल समितिका संयोजक अशोकलाल दासले सरसफाइ गरी घाट सजाउने कार्य ७५ प्रतिशत भन्दा बढी भइसकेको छ भने पूजा दर्शनका छठीमाताको मूर्ति बनाउने कार्य अन्तिम चरणमा रहेको बताएका छन् ।
यो वर्ष गंगासागर पोखरीको डिलमा घाट व्यवस्थित गर्न छठ पूजा समितिले नम्बरिङ गरिदिएको छ । पोखरीको चारैतिरका डिलमा करिब पाँच हजार जति बढी मानिस एकसाथ बसेर छठ पर्व मनाउन सक्ने गरी तयारी गरिएको समितिले जनाएको छ । उनका अनुसार सर सजावट पूजा व्यवस्थापनका लागि समितिले यस वर्ष प्रति परिवार अर्घ्यको हिसाब साढे पाँच सय रुपैयाँ सहयोग राशि शुल्क राखिएको छ ।
जनकपुरधाममा व्रतालुहरू राति छठ घाटमै बस्छन् भने ग्रामीण क्षेत्रमा अधिकांश व्रतालु साँझ घर फर्कन्छन् र भोलिपल्ट बिहानै घाटमा गएर उदाउँदो सूर्यलाई अर्घ्य दिने चलन छ । आज कात्तिक शुक्ल चतुर्थीदेखि विधिवत् रूपमा सुरु भएको छठ पर्व कात्तिक शुक्ल सप्तमीका दिन अस्ताउँदो सूर्यलाई अर्घ्य दान दिएपछि सम्पन्न हुनेछ ।
कमेन्ट गर्नुहोस्
Sign in with
Facebook Googleकमेन्ट पढ्नुहोस्
0 प्रतिकृया